Nerja-Andalusie.reismee.nl

Nerja en Almunecar

We vieren Koninginnedag niet in Nederland dit jaar. Dat vind ik op zich wel jammer. Ik vind de gezellige drukte en het feestelijke tintje aan die dag altijd wel gezellig. Maar goed, je kan niet alles hebben.


Gelukkig wordt het weer vandaag stukken beter en we staan dan ook op met een zonnetje. Wat ziet het er toch anders uit als het echt zonnig wordt. De zee is azuurblauw en de kinderen willen zo graag nu in het zwembad, dus ik laat ze na het ontbijt maar even een uurtje plonzen, terwijl ik zelf op een ligbed op het terras me in het zonnetje en uit de wind nestel, met de nieuwste Psychologie editie van de Quest. Het boek van Paulo Coelho wat ik had meegenomen heb ik inmiddels al uit.

We besluiten opnieuw Nerja centrum te bezoeken maar nu met mooi weer. Wat een verschil is dat. De palmbomen doen nu recht aan het weer en we genieten van de koele zeewind in het toch wel warme zonnetje. Het Balcon de Europa ziet er schitterend uit nu en we dalen links af naar het meest gefotografeerde strandje. Dit strandje schijn je terug te vinden in heel veel reisgidsen. Het subtropische klimaat hier zo dicht bij de oostkaap van zuid Spanje maakt dat de palmbomen en cactussen weelderig groeien. De natuur is hier prachtig.

De zee is echter nog wat te koud om te zwemmen maar voor pootjebaden is het natuurlijk nooit te koud, aldus Maaike en Kars. Ze rennen enthousiast het strand op en gooien hun schoenen een stuk verder van het vader in het kiezelstrand. De branding is rustig maar het water is echt heel fris.

In de middag besluiten wewat rond te rijden in de omgeving. Ik had in een reisgids over Andalusië gelezen dat het naburige dorp/badplaatsje Almunecar de moeite waar moest zijn. We rijden er naar toe via de prachtig aangelegde Via de Mediterano. Het is een luxe autosnelweg met veel tunnels die abrupt op houdt ergens voorbij Nerja omdat hij nog niet af is. Daar staan grote heiskranen met tonnen stenen en asfaltkorrels.We worden de oude kustroute verder op geleid.

Almunecar is een gezellig plaatsje en we kijken en dwalen er wat rond. Er is zo in het voorseizoen niet zo heel veel te beleven. We besluiten daarom om morgen het eens wat verder op te zoeken en wat echte bezienswaardigheden op te zoeken die ik op mijn verlanglijstje had staan.


De rest van deze dag genieten we we in en rondom Nerja, doen niet veel meer dan slenteren en shoppen of we lezen wat in het zonnetje aan het water van zwembad of zee.

's Avonds rijden we eens bergopwaarts richting het bergdorpje Frigilana. Het ligt daar heel vredig tegen een bergwand aan en lijkt een slaapstadje te zijn. Het stadje ligt dromerig in een warm namiddagzonnetje en het omringende berglandschap is prachtig.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!