Nerja-Andalusie.reismee.nl

De laatste dag rondom Nerja

Aangezien we 5 mei weer terug gaan vliegen houden we vandaag een rustig luier dagje en pakken op ons gemak ons boeltje weer in. De kinderen en wij genieten van het prachtige weer in de wetenschap dat het in Nederland nu een stuk kouder en natter is. Dus we profiteren er nog even van.

In de ochtend bezoeken we Nerja en een aquaduct dat gebouwd is tussen Maro en Nerja. Het bruggenstelsel ziet er wel heel erg nieuw uit en het zal dus wel een opnieuw herbouwd aquaduct zijn. In Nerja nemen we nog een Heladeros en kopen wat souvenirs voor in onze tuin. Ik had de hele week smeedwerk beesten gezien ingelegd met steentjes en kralen en die vind ik zo leuk voor in de tuin als herinnering.

Ook bezoeken we de Donkey Sanctuary of Nerja. Deze ezelopvang wordt door vrijwilligers gedraaid en is gratis te bezoeken. Er zitten niet alleen ezels maar ook paarden, schapen, hangbuikzwijnen, konijntjes en honden. Je kan er voor 2 euro een emmer voer kopen en zelf de beesten voeren, dat is voor de kids wel heel erg leuk om te doen. Je wordt echter wel achterna gezeten door schapen en zwijnen als je dit doet maar dat kan de pret niet drukken.

Ik koop later in de middag bij de Lidl lekker vlees en groentespiezen en besluit de tuinhaard annex BBQ eens aan te steken om buiten te eten. Het is wel wat winderig maar met enige behendigheid stook ik een beperkt een vuurtje in de tuinhaard en de spiezen zijn al snel klaar. Michel maakt binnen de aardappeltjes en rauwkost klaar en we dekken buiten een tafeltje voor vier. Dat was smikkelen. Daarna maken we alle toetjes op die er nog in de koelkast stonden en we doen ons tegoed aan wat er toch nog op moet. De kaneelbroodjes en zak M&Ms duw ik gauw in de handbagage.